Rozwiązanie z gatunku tych, które działając na styku dizajnu i medycyny, pokazują moc empatii. Rozwiązanie dla diabetyków, które łączy funkcje: edukacyjną, terapeutyczną i psychologiczną. Kupuję ten pomysł od razu.

W cukrzycy bardzo dużą rolę odgrywa świadomość, w jaki sposób zwykłe, codzienne czynności (określona przekąska, nagły stres, wzmożony wysiłek fizyczny) wpływają na poziom cukru we krwi. Sytuacja komplikuje się, kiedy pacjent ma nie więcej niż kilka lat: medyczne wyjaśnienia i zalecenia niekoniecznie przemówią do dziecięcej wyobraźni. Z pomocą przychodzi Cukeriada – aplikacja edukacyjna zaprojektowana przez Aleksandrę Orchowską i Krystiana Kuleszę.

Gra z jednej strony objaśnia zasady rządzące cukrzycą, udostępnia w atrakcyjny i zrozumiały najważniejsze informacje na jej temat, z drugiej zaś podpowiada, jak dbać o zdrowie – bohatera i swoje własne. Uzupełnieniem aplikacji jest fizyczna maskotka, którą trzeba się zaopiekować, czyli – między innymi – regularnie mierzyć poziom cukru, a w razie potrzeby zrobić zastrzyk z insuliny.

Projekt aplikacji jest kontynuacją dyplomu magisterskiego ASP w Krakowie pod kierunkiem prof. Czesławy Frejlich. Został już doceniony między innymi przez jury konkursu wspierającego innowacyjne rozwiązania Global Impact: Orchowska została w tym roku laureatką, nagrodą jest stypendium w Centrum Badawczym NASA.

Obejrzyjcie trailer:

PS. Aleksandra Orchowska będzie opowiadała o Cukeriadzie podczas tegorocznej edycji World Usability Day (WUD) na Pradze, szczegóły na stronie wydarzenia.