wilk-klaster-designu

Rozproszenie środowiska projektowego ma dwa wymiary. Pierwszy to brak wspólnej przestrzeni roboczej, drugi dotyczy przestrzeni w sensie bardziej mentalnym, rozumianej jako miejsce spotkania, wymiany pomysłów, połączenia kompetencji. Kilka tygodni temu powstała inicjatywa, której celem jest stopniowe rozwiązanie obu tych problemów.

WILK – Otwarty Klaster Designu jest adresowany przede wszystkim do projektantów wzornictwa. Będzie inicjował i realizował działania, których wspólnym mianownikiem jest bardzo szeroko rozumiana promocja wzornictwa: od wsparcia biznesowego dla początkujących firm z branży (wsparcie sprzedaży, pomoc we wchodzeniu na nowe rynki, kontakty z dystrybutorami, pomoc produkcyjno – technologiczna, szkolenia, etc.) po medialną promocję osób i marek należących do klastra. Oprócz wypracowania własnych źródeł przychodu, klaster planuje korzystać z wsparcia dużych instytucjonalnych i komercyjnych partnerów.

Liczymy na to, że wymiana energii pozwoli nam realizować projekty, które wymyślane w pojedynkę zbyt często odkładamy do szuflady – mówi Ewa Solarz, jedna z pomysłodawczyń Klastra. Grupa inicjatorów składa się z projektantów i osób aktywnie działających na rzecz środowiska (m.in.: Agnieszka Jacobson-Cielecka, której nikomu nie trzeba przedstawiać, Ewa Bochen i Maciej Jelski ze studia Kosmos Projekt, Monika Brauntsch, właścicielka marki Kafti, z którą rozmawiałyśmy niedawno o autopromocji i przedsiębiorczości). Więcej szczegółów już niedługo na stronie www Klastra (pełna wersja ma być opublikowana w ciągu najbliższych tygodni).

A jeśli nie czekając na stronę chcecie sprawdzić, czy w ramach Klastra znajdziecie pomysł także dla siebie, idealna okazja nadarza się już jutro za tydzień (środa, 25 czerwca): w warszawskim barze PIES CZY SUKA (ulica Szpitalna 8A) o godzinie 20 zaczynamy spotkanie networkingowe. WILK zaprasza!